Allahu Akbar

ERTI ALLAHU AKBAR

"ALIF" @ ALIFULLAH itu adalah Zat Allah atau Diri Allah dan sebenarnya Diri ialah Ruh Nabi Muhammad SAW, kerana Muhammad itu adalah Nama atau Asma Allah.

"KAB“ ertinya ialah Nyawa, yang berhubungan Jantung (di dalam fuat yang hidup) hingga kita dapat berbicara sebagai mana mestinya.

"BA" @ AF’AL ALLAH adalah kelakuan Nabi Muhammad SAW, kerana itu adalah kenyataan Allah yang diperlihatkan kepada Nabi Muhammad SAW.

"RA“ ertinya adalah Diri yang nyata ini, hingga dapat melakukan sesuatu kehendak yang disebabkan perintah Rahsia yang berasal dari Ruh Idhafi memerintahkan Nyawa, dan Nyawa memerintahkan Diri/Tubuh sehingga berkelakuan atau berkelakulah yang sebenarnya Diri, sebab kesemuanya itu berasal daripada Nur Muhammad SAW.

Seperti firman Allah :
“KAD JAA AKUMUL HAKKUMIRRABIKUM” ertinya, "Sesungguhnya yang datang kepada kamu itu adalah Hak Daripada Tuhan kamu", Itulah adanya Nur kepada Nur. Yang dimaksudkan Ujud Idhafi yang bernama Wujud Hakiki.

Dan itulah kezahiran Wujud Mutlak, sesungguhnya siapa yang dapat mengenal atau meresapkan Nur Muhammad SAW, sama halnya mengenal atau meresapkan Tuhannya. Kerana itu adalah kezahiran dan kenyataan bagi Wujudnya, dan yang pertama Tajallinya atau menjelmanya HAK ALLAH pada kelakuan INSAN maupun kepada pelajaran orang-orang Arif Billah.

Di sinilah sampainya Ilmu atau Pengetahuan Aulia dan Ambiya yang mengatakan Allah.

Dari itu kenalilah Diri atau Tubuh dengan erti Nyawa, yang dikatakan Rahsia Allah yang bernama Idhafi.

Selanjutnya dengan huruf “H” (IDHAFI) adalah Ruh Wujud Hakiki, atau Kezahiran Wujud Mutlak.

Wallahua'lam.

22 comments:

  1. diharap tuan dapat berkongsi lagi tentang ilmu ini. Terima kasih banyak banyak, Hanya Allah membalas segala budi baik berkongsi pengetahuan ini.

    ReplyDelete
  2. Salam buat tuan Waris Naning, maaf kerana mempaparkan soalan sesudah kita kenali Diri atau Tuboh dengan lain kata Nyawa yang di katakan Rahasia Allah, siapa kah diri dzahir yang selama ini membuat kenyataan dalam ada nya hayat? Ada kah yang dzahir ini juga Diri yang sebenar diri yang melaksanakan segala afaal Nya. Maaf saya benar benar ingin tahu. Terima kaseh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan,
      sekiranya tuan telah mengenal Diri, tidak akan timbul lagi soalan siapakah diri dzahir ini. Setitik air bila berada di dalam lautan, sudah tidak berbentuk setitik lagi. Itu dikatakan hilang ghaib di dalam Diri ... yang wujud hanya Dia.

      Delete
    2. Diri zahir adalah diri sebenar daripada tiada nyata kepada nyata..itulah yg sebenarnya.

      Delete
    3. Kalau diri batin pun Dia ..tentulah diri zahir pun dia.

      Delete
    4. Bagaimana nak ghaib sedangkan kita memang tiada.

      Delete
  3. Assalamualaikum tuan, bagaimana kiranya ingin berhubung terus dengan tuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya hanya seorang fakir, tuan ...

      Delete
    2. assalam tuan...boleh tak menghubungi saya d e-mail azzis.dokocom@gmail.com.........saya ingin bena mahu mempelajari dan memahami nurmuhamad

      Delete
  4. saya minta halal dan ridho penulis, mohon izin copas dan menyimak/mempelajari, sangat bermanfaat, semoga penulis mendapat rahmat dari Allah. amiin...trimakasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum.. maaf sekedar menambahkan...
      Pertama-tama kita mengaji diri agar mengenal siapa sebenarnya diri sendiri, agar kesemuanya bisa menyadari, seraya semua tak dapat lagi dipungkiri. Marilah kita meresapi arti diri, mulai mengakui sesuatu yang ingkar, mulai melangkah ke jalur yang benar, meninggalkan kehidupan yang sangar. Raihkan tangan agar merukun, hindari setiap makna yang mengandung racun, belajar mengasih sayang dengan tekun, saling membimbing saling menuntun, bersama meniolong agar selamat, saling membantu pada sesama umat, agar kita semua mendapat rakhmat, di dunia maupun di akherat. Semoga akhir kita berbahagia, karena mulai berjiwa mulia.
      Terima kasih
      Wassalam

      Delete
    2. Sama2lah kita menggapai rahmat dan redhaNya. Hidup ini perlulah berilmu dan orang2 yang berilmu adalah orang2 yg hidup berkasih-sayang sesama manusia. Itulah sebenar2 yang dituntut ... silaturrahim.

      Delete
    3. Assalamualaikum...
      saya copy semua artikelnya utk simpanan sendiri ya... terima kasih byk2

      Delete
  5. Salam hormat.rido dN bimbingannya.bisa ziarah ke tmpatnya kah

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah ,moga Allah bukakan pintu iman dan rahmatnya..Amin

    ReplyDelete
  7. Ilmu Nur Muhammad saya buat untuk menghadapi Fenomena Gaib akhir zaman karena banyak saudara kita yang menjadi korban atas keganasan fenomena gaib ini :

    * Sering sakit kembung seperti masuk angin

    * Sakit lambung disertai sendawa terus menerus

    * Sesak nafas seperti orang terkena asma

    * Kepala sakit dan tulang nyeri

    * Ada benjolan kecil berupa daging tumbuh dalam tubuh

    * Penyumbatan pembuluh darah

    * Mirip dengan kanker payudara dan hati

    * Badan lesu, lemah seperti terkena thypes

    * Timbul rasa was was, cemas, gelisah dengan tiba – tiba

    * Lumpuh mirip stroke

    * Ambien tak kunjung sembuh

    * Pilek menahun

    * Paranoid

    * Rasa ingin bunuh diri dan Gila tanpa sebab

    * Sakit dikemaluan dan ada benjolan ditestis

    * Dada nyeri sebelah kiri dan kanan seperti terkena serangan jantung

    * Ulu hati terasa sakit

    * Emosi tak terkendali

    Inilah beberapa fenomena gaib yang menyerang umat manusia saat ini, bila di cek secara fisik / medis terlihat, jika diminumkan obat tidak ada reaksi dari obat tersebut, apabila dibawa ke seorang praktisi / paranormal seperti santet tapi bukan santet, sihir, teluh atau guna – guna ( INGAT !!!, ini bukan terkena ilmu hitam ) , memang konsepnya seperti ilmu hitam, jika anda berfikir ini santet dll anda sudah masuk dalam jebakan demit, memang ini tujuannya agar umat manusia saling menuduh satu dengan yang lainnya.

    dibawa keahli ruqiah seperti terkena ain / ghalian, hilang saat itu juga 2 atau 3 hari datang lagi, posisi sakit bisa ditempat yang sama / pindah ditempat lain

    Tidak hanya fisik saja bahkan ada yang diuji secara ekonomi sulitnya mendapat uang hingga timbul rasa ingin melakukan tindakan kejahatan dan rumah tangga dibuat berantakan suami ribut dengan istri, anak sulit diatur dll

    ” Untuk anda yang belum terinfeksi diharapkan banyak amalkan surat Al – Kahfi ayat 1 s/d 10 dan ayat 101 / 110 ”



    Manfaat Nur Muhammad :

    – Mampu menghancurkan Khodam dan Sihir Jarak Jauh

    – Mampu membakar khodam musuh dan meyerang dari jarak jauh bahkan mampu membakar raja jin

    – Terhindar dari fitnah dajjal
    – Menjadi manusia insan sejati yang mencapai tingkatan luhur di sisi Allah SWT

    – Insya Allah terbebas dari perhitungan hisab alam kubur, dan mencapai sirathal mustaqim

    – Memiliki tingkatan kecerdasan pencerahan spiritual yang tinggi sehingga dapat membimbing seluruh umat manusia dari berbagai golongan agama, untuk menuju ke alam pencerahan sejati ( Nur Muhammad )

    – Mampu menundukan mahluk gaib dari bangsa jin, siluman, iblis

    – Mampu mengobati dan membedakan penyakit medis dan non medis

    – Mengikis hawa nafsu hingga tingkat terdalam



    Syarat & Ketentuan :

    – Bisa datang langsung / Jarak Jauh

    – ADA PANTANGAN

    – KHUSUS MUSLIM

    – Kirimkan nama lengkap dan nama ibu kandung

    Note : Semua keilmuan Kanjeng Yunita diadakan pembuktian / dipraktekkan langsung semua keilmuan bisa ditajrib ( dibuktikan )


    http://kanjengyunita.com/2016/11/07/ilmu-nur-muhammad/

    ReplyDelete
  8. ass.wr..wb. tuan waris naning,segala apa yg ditulis di dalam blog tuan,saya minta ridho dan ikhlasnya tuk mengamalkan ilmu tuan dlm kehidupan dunia ini.

    ReplyDelete
  9. ass.wr..wb. tuan waris naning,segala apa yg ditulis di dalam blog tuan,saya minta ridho dan ikhlasnya tuk mengamalkan ilmu tuan dlm kehidupan dunia ini.

    ReplyDelete